torsdag 21 december 2017

Jobbet mal fortfarande runt i huvudet




Igår efter jobbet gick jag på julledighet, men jag vet i katten om det är så mycket "ledigt". Vaknade som vanligt när T åkte till jobbet och kunde INTE somna om. Typiskt... när jag ÄNTLIGEN får sova, då kan jag inte. Jobbet mal fortfarande runt i huvudet och även om min kropp inte befinner sig på jobbet... gör min hjärna det. Himla obra.

Just nu "lallar" jag runt här hemma och dammar... Det går inte längre att dra ner persiennerna och inte flytta på sakerna... Dammet ligger i drivor. Något vi inte ser på kvällarna när vi kommer hem och allt är mörkt eller "skumt"... men nu... i dagsljus... HERREJISSES så det ser ut... Något jag försöker råda bot på.
Julklapparna är inslagna och ska läggas under granen... OM det går. Fröken Julia har ju liksom aldrig sett en gran tidigare... så vi får se hur det här går. MEN... har vi lyckats få henne att INTE jaga och döda TantKarin, vilket skulle medföra en ytterst dålig stämning... och ej heller äta upp TantKarins mat, som alltid står framme på golvet... ska vi väl fixa att hon INTE biter på julgranskulorna eller äter upp grenarna och framför allt INTE välter hela härligheten.



 
 



Julens sill fixade jag tidigt i morse innan jag påbörjade operation damma. Nu ska den stå i kylen till själva julaftonen... kan hända att vi smakar av den kvällen innan.


 
 


Nu fortsätter min ledighet med att hänga tvätt och plocka ur diskmaskinen. Sådant måste ju också göras.

Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...