torsdag 15 februari 2018

Lättare med raketforskning än att få rätt styrka i terminalglasögonen




Det där med glasögon är inte lätt... som det verkar är det till och med svårare än raketforskning och att resa till Mars.
Jag har haft glasögon och linser sedan tidigt i mitt liv och jag har aldrig haft problem att gå över till progressiva glas i bågarna... 
Jag har progressiva glasögon och progressiva terminalglasögon och det har fungerat sedan dag ETT. Nu började terminalglasögonen bli aningen för svaga så jag lallade över till chefen och fick en rekvisition för att gå till dem som vi har i upphandling för glasögon... Det är de som 2013 kunde fixa de terminalglasögon som nu är aningen för svaga och som till nu har fungerat jättebra sedan de landade på näsan.
Jag hittade ett par bågar jag blev nöjd med... och vips ett par veckor senare kunde jag hämta härligheten. Nu... 6 månader senare och byte av glasen en gång...och fem återbesök fungerar det fortfarande INTE... Så... jag stegar dit idag igen... Ännu en gång ska glasen bytas då det känns som om ögonen ska sprängas när jag sätter glasögonen på näsan... Det ser ut som om jag tittar i en skål när jag ser på ett papper med text och jag får en sjujäkla migrän efter ett litet tag... Klart obra om jag ska kunna jobba en längre tid.
Jag har gjort som de sa... "tränat på att använda de nya glasögonen"... men det fungerar inte heller... 
När jag gick därifrån säger optikern (som jag misstänker är himla trött på mig) att... "OM inte det här fungerar har jag inget mer att göra"... 
Under tiden har mina gamla, aningen för svaga terminalglasögon kommit fram igen.

Jamen-så-att-in-i-baljan-va... Vi åker till MARS... vi dyker i Marianergraven... Vi kör bil... Vi kan prata i telefon med andra länder OCH det med bild... Vi kan byta hjärtan och se på filmer på en platt fyrkant i våra hem... MEN att fixa glasögon som fungerar är uppenbarligen raketforskning.

MEN... denna gång kanske det fungerar... och då har jag ägnat en 1,5 arbetsdag till detta...









Annars har vi ägnat veckan åt semlor och massor av Valentinchoklad.
I tisdags tryckte jag i mig fyra semlor... Kan villigt erkänna att den fjärde var lite tungsam att få i mig, men jag fixade det. 
Nu får jag ta tag i det där med grädden OCH mandelmassan. Fattar inte att fyra semlor blir fem kilo på kroppen.





Nu har jag lite tvätt att hänga.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...