lördag 17 februari 2018

När någon tänt strålkastarna



På vardagar går jag upp tidigt och det har ännu inte börjat ljusna när jag sätter mina fötter på golvet, men igår morse (fredags) badade rummen i ljus...Förstod först inte vad det var. Hade jag försovit mig eller var tiden ur led.

Till saken hör att vi bor mitt emot en fotbollsarena, en hockeyarena också för den delen. De ligger bredvid varandra... och igår morse var det någon som tänt strålkastarna på fotbollsarenan och riktat en av dem rakt mot vårt hus. Så brukar det inte vara... 
Nu var det ljust som om solen fått tokfnatt och bestämt sig för att starta morgonen lite tidigare.



 
 


Lördagsmorgon och ingen strålkastare ännu tänd på fotbollsarenan. Vi vaknade i ett dunkelt sken och har nu ätit frukost.
En roddtur och melodikrysset väntar.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...