söndag 15 april 2018

Flickorna intog solstrimman



I morse kl. 05.00 åkte T till jobbet och gjorde fyra timmar och flickorna och jag låg kvar under filtarna och sov. Kl. 07.00 hörde jag Julia småpipa... jag veeeeeeet vad det betyder... hon vill byta bädd från sovrummets bädd till kökets... men... jag stålsatte mig och ignorerade pipfröken och vi somnade om och sov till åtta-tiden... DET är vad jag kallar sovmorgon det.

Solen tittade fram på morgonkvisten och flickorna intog strimman... och där låg de tills T kom hem.


 


Vi tog en söndag med inköp av nytt balkongbord. Stolarna vi ville ha, var slut men det kommer in fler till butiken i veckan så vi "tingade" två stycken... Mer än så får inte plats på den lilla balkongen... och då går det INTE att vända sig om utan att stolen tar stopp på utsvävningen. Men det kan vara trevligt när vi kommer hem från jobbet att kunna ta en fika på balkongen.

Nu är maten fixad och uppäten...Flickornas klor klor är klippta och de har fått springa av sig på gräsplätten här utanför. Balkongbordet är på plats och jag har vilda planer på att lägga mig och läsa en bok...


 
 
 


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...