torsdag 12 april 2018

Pollen far runt som potentiella mördare




Det är vår... så är det... April månad och pollenchockad går jag omkring och fräser över minsta lilla. Som jag berättat tidigare så gillar jag INTE månaderna mars och april... Det luktar inte gott av diverse saker liggande på marken... Pollen far runt som potentiella mördare och solljuset är obarmhärtigt starkt. Nopp... jag gillar det inte.






Nu förväntas det att vi ska glädjas åt våren... men jag gör det inte... Våren är en startsträcka mot sommaren och jag är himla nöjd med två årstider... Sommar och vinter. Massor av sol och värme... och massor av sol och snö. Jättebra ju.
I dag såg jag förresten årets först fluga... jorå... Slö och trött över att bli jagad av TantKarin... Henne är det fart på... Nu jäklar ska flugan bort.



 Så... snart är det maj månad och jag blir gladare... och snart kan vi öppna Paradiset...

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...