söndag 22 april 2018

Så var det de där med bottenpluggen




I förmiddags styrde vi "Mexicanaren" till mina föräldrar. En liten tripp på lite mer än fyra mil. Båten skulle upp på trailern och motorn skulle hängas på... bottenpluggen sättas i och bensindunken ställas i "lådan", för man vet aldrig när det är dags att sjösätta ekipaget.






Så var det de där med bottenpluggen... Ett år fick vi sjösätta båten några gånger då vi glömde att plugga... Det går betydligt bättre att ta sig över sjön om båten är tät.
I år... hittade vi inte bottenpluggen... DET kan hända att någon (inte jag) sålde sin bil och i den bilen låg bottenpluggen i facket mellan sätena... Någon säger att "så är det visst inte"... men så är det... och Någon (inte jag) gick in i en bil/båt/massa-bra-grej-butik när vi åkte hem och köpte en ny bottenplugg... Det är bra.


 


Nu står båten färdig att köras till sjön... och jag tycker är dags att "sparka igång sommaren" på riktigt.



När vi  kom hem tog jag och "Snyggaste-Julia-i-stan" en stund för oss själva hemma medan T och Savannah träffade Jackson och hans människa. Julia är i löp och ska inte träffa pojkhundar just nu. Julia är verkligen ursnygg om hon får säga det själv... och det gör hon...ofta.  Snygg... aningen lite förvirrad och rätt så mycket ifrågasättande... Typiskt löptik med andra ord. 






Nu dags för lite att äta... Typ... mat.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...