söndag 8 april 2018

Luften full av pollen



Vi fick nattgäster... Sonen, F och liten Bill kom och sov över. De var på fest ett par kvarter från oss och tyckte det var bra att sova här. Så himla kul att få rå om dem ett litet tag vid frukostbordet.

Annars... jisses vilken pollenchock jag möttes av när jag klev ut på balkongen i förmiddags när jag skulle hänga tvätten. Det var som att vrida på en kran och ögonen har runnit sedan dess. Så T åkte själv med flickorna till den nedlagda golfbanan för att de skulle få springa av sig.



 
 



Nu ligger de i sina bäddar och sover djupt... Likaså TantKarin...fast hon har lagt rabarber på vår säng... Där tronar hon i mitten och tittar på mig med skeptiska ögon när jag äntrar sovrummet... "Min säng homan"... och så är det... Vi är hennes människor och vi får på nåder bo i hennes hem.




Så... dags för lite mat på det.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...