måndag 31 december 2018

Allt medan jag sov



Jag som aldrig är sjuk... och då menar jag aldrig. Jajaaaaaaaa... kanske någon gång ytterst sällan att jag blir lite snorig och nyser några gånger...men nu banna mig fick vi ställa in gårdagens mys med goda vänner och nyårsaftonens middag då jag lyckades med konststycket att få vinterkräksjukan.
Här har jag gått hela hösten på jobbet och sett både personal och elever krokna av både det ena och det andra och på toadörrarna sitter det lappar med texten INFEKTIONSRISK. Kan säga att där har jag INTE gått in. Men nu... efter en sväng till köpcentret för att shoppa lite på rean, slog det till i går morse med dunder och brak... äm... mest brak och jag fick vandra mellan toa och sängen. Jag frös så jag hackade tänder och kroppen kändes som om den skulle gå sönder... Har fortfarande feber och ont i kroppen, men kan nu äta lite... så det blir omelett till nyårsmiddag.

T har haft det rätt lugnt när jag varit borta från världen... Han har roat sig med både det ena och det andra.
Vi vaknade i går morse tidigt som attan av att Savannah skällde till och det var blåljus av flera polisbilar utanför vårt sovrumsfönster... och så fortsatte gårdagen. Något som roat T som smugit som "slusken i busken" och fotograferat. 




Han tog flickorna på en tur på stan...



Han tog flickorna och Bill på en tur till den nedlagda golfbanan.
Allt medan jag sov...

 




Är inte riktigt med i matchen... men på god väg.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...