söndag 9 december 2018

Ingen skillnad på priset?!



Jag använder makeup... och jag vill att den ska sitta hela dagen utan att jag ska behöva hålla på att bättra på eller göra om.
När jag väl hittar något som passar mig så är det den sorten jag använder och jag håller inte på att byter i onödan.
Jag har hittat en ljus ögonskugga som jag använt i många år... och när jag senast var till en makeup-butik för att fylla på "lagret" ville jag köpa en ny ljus ögonskugga.
Jag hittade den inte i hyllan där den "brukar vara" utan frågade kvinnan i butiken.
"Var är ögonskuggan med ormskinn"". Kvinnan förstod direkt och berättade att de inte har den kvar i just den här butiken, men hon kunde hjälpa mig att beställa så jag fick den hem i brevlådan. 
Jag blev nöjd och köpte... men frågade om det är samma pris som innan... 
"Det är ingen skillnad på priset" svarade hon glatt.

Några dagar senare trillar ett paket in med min ljusa ögonskugga... Som sagt... det var ingen skillnad på priset... det var samma som tidigare... men jisses vilken skillnad det var på asken. Fast det var ju inte det jag frågade om.





När jag ändå var i butiken så frågade jag efter "primer"... för det hade jag hört flickorna på jobbet prata om att "det är ett måste". Allt slätas ut och man blir som "ny".
Något jag verkligen behöver... bli slät och som ny utan att lägga mig under kniven eller fylla ut med något skit i spruta.

Kvinnan tittade på mig och frågade vad jag använder nu...
"Klövervaselin runt ögon och på läpparna samt något som jag råkar ha hemma till resten" svarade jag. 
Där höll kvinnan i butiken på att smälla av. Det var tydligen det värsta man kan ha enligt henne.
Hon vallade mig mot montrarna med "primer" för att visa sortimentet... Här kände jag att jag var på osäker jungfrulig mark och beslutade mig att jag INTE skulle bli pålurad några dyra preparat samtidig som hon talar om att jag är rynkig...
Det hon själv använde kostade 998 kronor... Självklart ville jag testa det... och frågade om hon hade lite prov jag kunde få använda mig av innan jag bestämde mig...
Det fick jag... Det lilla testet var en tiondel av den burk hon själv använder sig av.

Hemma läser schinjörn på etiketten att det ska "släta ut och lyfta huden samtidigt som man får ett fint skimmer.
Jag har nu använt detta preparat samt ett annat som jag fick med som kostar nästan det dubbla i ett par veckor.
I ärlighetens namn... jag är besviken... jag trodde att det skulle vara revolutionerande och att man på jobbet skulle hoppa och jubla över hur fantastiskt fin hy jag fått... INTE ett ljud... INGA ovationer eller någon extra blick över hur slät och lyft min hud är. Inte ett ljud över att jag skimrar.
Så... jag återgår nu till "det värsta man kan ha" Klövervaselin och något annat jag råkar ha hemma.






Trots min besvikelse fortsätter jorden att snurra...
T sitter just nu vid roddmaskinen... Antingen det eller större skjortor. Han valde roddmaskinen.





Flickorna ligger nyduschade i sina bäddar... trötta efter en springtur med Jackson och hans människa i grusgropen.
Jackson som fick fina ord och rosetter från STORA Stockholmsutställningen igår. Innerligt grattis. 


 


Nu dags att ta tag i det där med mat.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...