måndag 6 juli 2020

Hellre lite rörigt och ett himla fint väder





Det känns som höst. 14 grader varmt och blåser 19 sekundmeter i byarna. För några dagar sedan hade vi vindstilla och 31 grader varmt, vad hände?
I min "egovärld" är det bara jag som drabbas av detta och jag går och tycker oerhört synd om mig själv. Jorå... så är det.





T har "meckat" klart lampfoten jag "fyndade hem från Traderade" och nu står den i kapprummet. Inte för att vi har någon väggkontakt där. HUR i attan kan man när man totalrenoverar ett helt hyreshus glömma att sätta väggkontakter i hallen. Den hallen där man placerar dosan för internet... där vi sedan måste ha en router SOM KRÄVER STRÖM. Till den (routern) har vi fått "ful-dra" el med en förlängningssladd från köket. Inte snyggt men vad göra.
Till lampan ska jag se om jag hittar någon ljusslinga modell "lyser jättestarkt" och som går på batteri med timer. De slingor jag hittat lyser så svagt att det inte lyser genom skärmen.




Vad gör man annars när väderleken gått "bananas" och tror det är höst, hundarna vägrar gå ut i regnet och ligger och sover, miljonerna är låsta i fonder (läs det ironiskt), 2-dag och har endast 200 kalorier kvar för detta dygn att använda och T jobbar.

Igår, fick jag för mig att vi skulle städa en garderob. DET TOG HELA DAGEN. Här glömde även någon att det krävs en lampa i taket för en "walk in closet" även om det är modell mindre... så städningen fick ske med hjälp av pannlampa. Nu är det himla rent, även om det inte syns då det inte finns någon taklampa där inne.

Idag... har jag vilda planer på att städa en byrå och om vädret inte bättrar sin kommer jag snart röjt i alla garderober och byråer. Har hellre lite rörigt och ett himla fint väder.


Må gott









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...