tisdag 21 juli 2020

Idag för 10 år sedan




Idag är det precis på dagen 10 år sedan vi rev det gamla köket i Paradiset. Vi visste inte hur mycket jobb vi skulle lägga ner på ön jag fått i min ägo året innan men med facit i hand är vi inte missnöjda. Tvärt om...

Vi var ett gäng på 8 personer som rev och bar den dagen för 10 år sedan. Vi blev smutsiga, vi bar så ryggarna värkte och vi skrattade och åt och det var ca 30 grader varmt.
Jag hade bestämt mig för att jag ville ha solceller och ett rött kylskåp. En lyx som vi inte haft på ön tidigare... eller jo... vi hade ett gasolkylskåp som läckte gasol och som höll på att döda oss alla. Det kylskåpet kördes till tippen. Nu... står det ett rött som går på el och vi är jättenöjda.

Vi beslutade (läs jag beslutade) även att det inte skulle vara någon vedspis i Paradiset. Fick höra av många att det "var väl dumt". Då tänker de inte på att vi inte har skog att fälla på ön utan måste frakta all ved från land ut till Paradiset... himla mycket enklare med en gasoltub och så fick det bli. 






Så... en dag för 10 år sedan.

Idag är en annan dag och andra planer.

I´ll be back.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...