tisdag 29 september 2020

När jag blir gammal ska jag bli som Du...



Jag har fyllt år... typ för 1,5 vecka sedan och idag åkte födelsedagsrosorna ut. Det var liksom dags för det. De hade stått som rakryggade soldater i vasen och näst intill torkat. Mörkröda och ingen av dem hade "böjt nacken".

Det där med att fylla år gillar jag... ska inte sticka under stolen med att jag älskar att få presenter och jag hävdar med bestämdhet att jag alltid fyller 23 år. Det är lite motigt när eleverna tittar på mig och utbrister "eller huuuuuuur" samtidigt som de himlar med ögonen.
Fast... för några månader sedan stegade det in en elev på mitt rum..."hörru, specialpedagogen" sa hon och spände ögonen i mig... "är det OK om jag sitter här ett tag".
Jag pekade på stolen och erbjöd henne att sätta sig.
Hon slog sig ned och började prata om "ditten och datten" och så kom vi till det där med ålder och vi konstaterade att jag helt klart är äldre än hennes mamma. "Jorå, så är det" sa hon... men "när jag blir lika gammal som Du" fortsatte hon... 
Där kände jag att pensionsåldern rusade mot mig med åldersnojan i högsta hugg...
"Då, ska jag också bli rynkig och ha attityd" lade hon till... 
Nu hade jag svårt att hålla ögonen tillbaka... Det är den finaste komplimang en ung kvinna runt 18 år kan ge en annan kvinna som är något äldre...

När jag blir gammal ska jag bli som Du. 
Rynkig och ha attityd.

Det kan jag leva på länge. 





 

Nu väntar en chokladbit och något varmt att dricka.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Nämen! Grattis i efterskott ❤️❤️
    Jaa håller med eleven om att du har attityd, det gillar jag mä🥰

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...