måndag 21 september 2020

När salladen blommar



Igår fick jag en bukett av mina föräldrar med blommor från trädgården. på en liten blomstängel var en radda med små knoppar.
- Gissa vad det är för blomma, sa min mamma.
Det gick inte... Jag hade aldrig sett något liknande tidigare.
- Det är salladen som gått i blom, svarade hon.
Så nu vet jag hur en blomstängel på salladen ser ut.





Liten (läs 34 kg) Julia aktiveras. Hon är lite låg ibland och lägger sig där Savannah brukar ligga, men för det mesta är hon sprudlande glad och villig att hänga med på allt möjligt. En runda på 18-hålsbanan säger hon inte nej till... Kan tillägga att den är nedlagd och gräset "växer kämpa högt".





Fick "pepp" av några av mina arbetskamrater förra vecka. En skål full med ljuvlig choklad. Den skulle jag dyka i om det inte vore så att måndag (och torsdag) är mina 500 kaloridagar. Men i morgon blir det en "dubbel mollbergare" ner i skålen. Behöver det... pepp.




Må gott




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...