söndag 13 december 2020

Tredje advent, Lucia på plats och det där med vaccinering mot Covid 19.



Jag känner mig aningen ledsen och trött på den här pandemin. Inget vi kan göra annat än att hålla oss på vår kant, tvätta händerna ofta och leva i en "liten bubbla" utan stora folksamlingar. Det är tråkigt... men så är det och förhoppningsvis vänder det snart.

Både på jobbet och hemma pratar vi om det där med vaccin mot Covid 19.. Jag tillhör dem som inte får vaccinera mig mot något eller äta medicin om läkaren inte vägt in för- och nackdelar. Jag är utredd både på IVA och Infektionsavdelningen på vårt universitetssjukhus och på båda ställen kom de fram till samma sak... STRONG REACTOR på alla mediciner. Alltså... alla biverkningar som finns på en medicin, även de ovanliga, får jag. Så, jag är glad för alla som runt mig (och vill/kan) vaccineras och därmed blir ett skydd för mig.

Idag har vi tänt tredje ljuset... 





...  och Julia har fått springa på den nedlagda golfbanan.



Lucia och hennes följe står på plats i matsalen.





Vi har köpt blåbärsmuffins med pepparkaksglacyrstopping (finns det sådana ord... pepparkaksglasyrsstopping?). Himla sött, men gott och det går inte att äta mer än en halv. 



Fortsätter den tredje advent med mat, julmusik och kanske att jag bakar mandelmusslor.


Må gott



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...