söndag 21 februari 2021

Han satsar mot strupen




En gråmulen dag och jag har ingen lust att sätta min fot utanför dörren.
Sonen och F kom och hämtade 11 kilo kärlek som bott hos oss sedan onsdag kväll. De kom, de åt, de hämtade Bill och åkte och jag är innerligt glad över dem.




Sedan dag ett, när Julia kom in i våra liv, har det varit hon och Bill. Det är "inte tu tal om annat". Bill satsar mot strupen medan Julia sätter tassen på honom och viftar på den lilla "kotten" hon har. Båda så himla lyckliga och försiktiga med varandra.



Idag tog T och jag tag i stolen som jag fick av mina föräldrar när sonen var ca 1 år. När jag fick stolen var den högblankt knallgrön och då menar jag verkligen himla mycket jättegrön och med ett stormönstrat blommig tyg i alla världens färger.

Jag målade snabbt om stolen och klädde dynan i ett blå- och vitrandigt tyg. Då var det mörkblått och vitt, nu är det någon obestämd blå/lila blekning på tyget och det vita är inte vitt längre.



Tyget bytte vi idag och när jag orkar (läs får lust till) kommer jag ta bort färgen för att se vad som finns under. Jag är helt övertygad om att knallgrönt inte är original och skulle det vara så, kommer jag inte återställa den till originalfärgen. 



 

Nu dags att duscha Julia.

Må gott

I´ll be back.





1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...