torsdag 25 februari 2021

Utsliten lampskärm



Så är det... sidenlampskärmen som satt på fönsterlampan i matsalen "fnösade sönder" och är nu utbytt till en linneskärm. Trodde väl aldrig att en lampskärm kunde bli utsliten. Det är ju liksom inte något man går och har på sig. Den var ca 15 år och inte ens gulnad... men skör och när jag skulle damma av den blev det inte bra så en ny införskaffades.



Idag är den en 2-dag... Jag har i april kört 5-2 dieten i sex år. Inte för att jag ska gå ner i vikt utan för att min kropp mår bra av det. Måndagar och torsdagar 500 kalorier och övriga dagar "no limits". När jag startade rasade jag i vikt och människor omkring mig trodde att jag var sjuk. Därav att jag fem dagar i veckan äter allt jag är sugen på. Ska villigt erkänna att ibland blir det för mycket "jag är sugen på", men då är det bara att hålla igen några dagar.

Alltså... idag 500 kalorier.



 

Nu ska jag fortsätta nåla gardinerna jag håller på att sy. Hissgardiner till mamma och pappas kök. Hissgardiner är det tråkigaste jag vet att sy... Mäta, nåla, mäta igen och allt det sittandes på golvet och jag säger alltid att detta är den sista hissgardinen jag syr... men så blir det inte. Har funderingar på att sy hissgardiner till Paradiset... men då ska jag införskaffa knäskydd.

Må gott

I´ll be back.







1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...