torsdag 11 februari 2021

Jag är negativ och luktar sprit



I måndags fick jag tillbaka mitt covid-test. Jag är negativ och det är jag innerlig glad för.
Om någon sagt till mig för ett år sedan att jag är negativ och luktar sprit, det sistnämnda gör vi nog alla mer eller mindre i dessa dagar, skulle jag blivit ledsen och förbannad. Idag ser jag det som bra. Trodde väl aldrig att jag skulle säga till eleverna som kommer in till mig att "glöm inte spriten". Det säger jag flera gånger om dagen... och det är inte konstigt.
Nu kan jag med gott samvete säga att det är pollenallergi som "kickat igång", för jag har papper på att jag är negativ och spritlukten kan ingen gå miste om. Händerna är torra av all spritning och jag smörjer så mycket jag kan, men det hjälper inte.





I måndags jobbade jag hemifrån i väntan på provsvar och sedan i tisdags är jag åter på plats på jobbet. Det gillar jag. Träffa elever och arbetskamrater.


Må gott

I´ll be back.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...