söndag 7 februari 2021

Inväntar provsvar




Idag har jag satt mig själv i karantän. 
Jag har levt med allergier så länge jag kan minnas och till dem hör pollen. Såg när jag var på ön igår att sälgen är igång och den är inte att leka med för en allergiker. Himla märkligt att det är växter igång när det är bitande kallt och snö.
Redan på ön började jag nysa, snoret rann och ögonen kliade. I vanliga fall skulle jag tagit min nässpray och droppat ögonen med rengöring och gått till jobbet... men i Covid-tider är det bäst att testa. Är ju inte välkommen till jobbet om jag snorar och nyser om det inte är säkerställt att det INTE är Covid. Så, i morgon blir det att jobba hemma och invänta provsvar.




Idag har jag vårdat blommor, dammat och städat badrumsskåpet. Jag snorar och nyser inte lika mycket när jag är inomhus.




Nu är det dags att fixa mat.


Må gott

I´ll be back.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...