torsdag 30 december 2021

När allt tar tid och låter som en maracas



Vår dator, den stationära med gigantisk hårddisk och som är toppenbra för fotoredigering, just den datorn håller på att ge sig. Den är 11 år gammal... tror inte att en dator som används så här mycket ska hålla så här länge. Allt tar tid och ibland låter den som en maracas, och då är det dags att göra något drastiskt... typ köpa en ny.
Idag har jag sparat ned allt på en extern hårddisk och då menar jag ALLT som ligger på denna dator. Vi sparar alltid ned foton och annat som vi jobbar med ca en gång i kvartalet... och nu är det sista sparat. T har varit till en datorfirma som ska plocka ihop den datorn vi vill ha och förhoppningsvis håller den gamla tills den nya anländer. Ser fram emot en lite snabbare dator där jag inte behöver sitta i flera minuter och vänta på att den ska hitta det jag klickar på.




 

Nu sätter jag mig vid min jobbdator (som är en pigg liten rackare) och pluggar en stund. Har en avhandling att läsa.

Må gott

I´ll be back.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...