onsdag 22 december 2021

Som små troll i det frostiga gräset.



Jullov... idag startade det för mig och i morgon för T. Jag har bestämt mig för att inte plugga förrän efter julaftonen. Måste ha lite ledigt från djupa hjärnaktiviteter, vetenskapliga artiklar och att formulera meningar med få ord men som säger himla jättemycket.

Gick upp vanlig jobbtid idag. Massor stod på listan att göra. Har även hunnit med sådant som inte stod på listan... typ en promenad med Julia. 
I parken utanför oss finns både kastanjeträd och hasselträd. Kan inte låta bli att förundras över de små hasselnötterna som ligger i gräset. De ligger i sina "knyten" innan de släpps "fria" och ser ut som små troll i det frostiga gräset. 

Jag lyssnar på radion och utifrån de nya restriktionerna har T och jag beslutat att han är den som får åka och handla idag, med munskydd på. Jag håller mig hemma och julfixar och fuldansar. Himla bra fördelning. Kan bli betydligt billigare också än om jag skulle bli med.




Nu har jag lite i köket att stöka med.


Må gott

I´ll be back.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...