torsdag 13 januari 2022

Hur svårt kan det vara





Så var jullovet slut och snart även årets första arbetsvecka. Vi går från minus 10 grader till plus 8 på några timmar och nu blåser det som attan. Snön är helt borta förutom några smutsiga snöhögar fulla med grus. MEN... vi är en dag närmare sommaren och det är alltid en tröst.

Jag har en examinationsuppgift som snart ska vara inne, och som vanligt är mitt självförtroende i botten och jag tror inte ett skit om mig själv. Jag läser uppgiften och först så är jag övertygad om att jag missat något, sedan är jag helt på det klara att... jorå... allt är med, för att sedan rasa i botten av förståelsen av vad som ska göras. HUR SVÅRT KAN DET VARA... att tro på sig själv.





När det är dags för N att prestera ska jag vara hennes största supporter och "pepp-farmor". Jisses, hennes självförtroende kommer vara högre än Mount Everest och hon kommer vara övertygad om att hon klarar allt, bara hon vill och får lite tid på sig.





Nu dags att läsa uppgiften igen.

Må gott

I´ll be back




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...