onsdag 26 januari 2022

Svider i ögonen och känner mig grå.



Idag har jag suttit på Zoomföreläsningar hela dagen och på rasterna har det varit Teamssamtal med jobbet och hela tiden har Julia legat bredvid mig. Ibland reste hon sig upp för att kolla vem jag pratade med, för visst är det konstigt... Hennes människa pratar med en låda som svarar.




Att sitta så här en hel dag frestar på ryggen och jag har försökt att göra övningar mellan varven. Jag har även bytt plats under dagen...
Ena stunden var jag sittandes vid matsalsbordet. Det var bara att skjuta undan högen med stryktvätt.




Andra stunden parkerade jag ändalykten i soffan och lade upp benen... Allt för att spara rygg och nacke. Kan säga att det har inte hjälpt. Jag fixar inte att sitta så här en hel dag.





På lunchen tog jag Julia och gick ut i parken... och där höll vi till i nästan 50 minuter... allt för att jag skulle röra på mig så mycket som möjligt.




Nu svider ögonen och jag känner mig aningen grå, efter en heldag vid skärmen och det är dags för en lite bakelse. T är ute med Julia och jag kommer dela kaloribomben med honom när han kommer in.




Må gott

I´ll be back.


 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...