söndag 30 januari 2022

Hon håller sig i skinnet



Häromdagen lyssnade jag på radio, vilket jag i och för sig gör alla dagar, men nu pratade de med en kvinna som sa att det är dags att sätta tomatfrön. Så det har jag gjort idag. Vi ska ha massor av tomatplantor i Paradiset till våren och jag hoppas att dessa tar sig.
Den ena, en tomatplanta som gärna ska hänga i ampel och tomaterna blir inte större än en ärta. Söt och god och växer som vindruvor, i klase.
Den andra är en liten knubbig växt som får mängder med tomater i storlek med större körsbär. Ska bli spännande och se om jag klarar av detta. Jag har aldrig haft tomatplantor jag själv drivit upp.




Vi har träffat sonen, F, N och Bill och mitt hjärta håller på att svämma över.

N fick en fårskinnsfäll av oss på "barnduschen", den har jag köpt av en tjej på jobbet som har får och som har de mest fantastiska skinn. Jag gillar de mjuka och plädklippta skinnen och ett sådant fick det bli till N. Hon gillar sitt skinn och det slår aldrig fel, så fort man lägger ner henne grabbar hon tag i skinnet och håller sig i det. Drar fingrarna genom de mjuka lockarna och släpper inte i första taget.


Ett stadigt tag i skinnet och sin pappas ärvda pyjamas, mätt och lite trött. 


Nu lite fika.



Må gott

I´ll be back




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...