onsdag 19 juli 2023

Ryggskott



Mina tomatplantor mår inte så bra... har fått gröna små larver (enligt T heter den grönsaksfly) som äter upp alla blad och har börjat ge sig på de små omogna tomaterna. Jag har förklarat krig och kastar i de små gröna ligisterna i vattnet. Rädda det som räddas kan. Hittade även en stor bumling till någon sorts fjäril bland tomaterna. Den satt där under hela gårdagen och gjorde ingenting. Undrar om den är med mig eller kompis med larverna.




Igår blåste det ca 16 sekundmeter HEEEEEEEEEEELA dagen och ljudnivån på ön pendlade mellan 75 - 80 decibel. Det är på gränsen att få hörselskada och till slut tog T på sig hörselkåpor när han var ute.


Jag har de senaste dagarna inte varit tipp-topp. Åkte på ryggskott och igår tog jag mig nästa inte ur sängen. Ska villigt erkänna att det är himla mycket jättesynd om mig. Himlars vad ont det gör och vad handikappad man blir när det skär i ryggen. 

T tyckte livet var rätt tråkigt och höll till på dass. Utedasset som vi håller på att fixa. Där var han i stort sett hela dagen igår... med hörselkåpor på. Å fint blir det.



Ibland går han in och vilar och då löser han korsord. Själv ligger jag i sovrummet och tycker fortsatt himla jättemycket synd om mig.



Nu fortsätter jag dagen med att äta värktabletter, göra lite "ryggvänliga övningar" och tycka väldigt mycket jättesynd om mig.

Må gott

I´ll be back.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...