onsdag 5 juli 2023

Vilken meteorolog kan jag lita på?




Just nu sover prinsessan middag. Efter att ha gungat och ätit pannkakor kroknade den lilla och ligger i sängen i gästrummet och sover.

Själv håller jag på att bli "surbannad". Om jag tittar på nyheterna på kanal 1 eller 2 är det ett väder. Tittar jag sedan på de lokala nyheterna, då är det ett annat väder. Tar vi sedan kanal 4 då har vi ett tredje väder och likaså på radion. Om jag tittar på Klart eller Yr, så är det olika väder där också. Det blåser inte ens från samma håll. Min undran är... Har de outbildade sommarvikarier som meteorologer på alla väderleksstationer och i så fall... VILKEN KAN JAG LITA PÅ? 


Ska vi få sol och nästan vindstilla?


Ska vi få dis och helt vindstilla?


Ska vi få mulet, men uppehåll och ca 10 sekundmeter från syd-väst?


Ska vi få ösregn och blåst från 14 sekundmeter från söder?



 

Vi är väldigt väderberoende när vi är på ön. Hur mycket mat ska vi ta med, från vilket håll blåser det och blir det nederbörd. Allt spelar roll för vad vi ska göra och hur vi ska göra. Bäst är när det är soligt och vindstilla, men så kan jag inte få varje dag. MEN nu tycker jag att det är snurrigt med informationen och har då svårt att planera.


Må gott

I´ll be back.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...