fredag 29 maj 2009

Olika sorters njutning

.

FREDAG... äntligen! Två hela dagar med njutning ligger framför oss. Imorgon passar vi på att åka till ön. Ska hänga upp de där gardinerna jag glömde sist och fixa lite sådan där som måste fixas. *LER* Det ska bli kul.

I morgon är en lite annorlunda dag. DORIS ska bli med oss till ön, UTAN husse och matte. De ska bröllopa och den underbara Doris får inte bli med utan ska vara med oss. DET är vi hedrade över.



-
Idag har det varit hett på altanen. Simone passade på att vila lite i tvättkorgen efter det att jag hängt det blöta på torkvindan. DET är vad jag kallar njutning. Tvätt på vinda och katt i korg.


.

Det går jättebra att använda klänypslådan till huvudkudde.





.
Det märks mer och mer att sommaren RUSAR in i vårt liv. Jag har satt ut mina pelargoner i trädgården och jag kan känna tillfredsställelse över knopparna som sitter mitt i bladverken. JÖSSES vad präktigt det där lät... MEN jag har aldrig bott i eget hus (rättare sagt bankens) förut och jag njuter oförskämt.


.
Efter jobbet åkte familjen till den där Morfarn och Mormorn för att fira Mors Dag. Visserligen några dagar för tidigt, men har man fullt program så har man. Det bjöds på MASSOR av god mat och avslutades med jordgubbar. JÄTTEGOTT och TACK för eftermiddagens matnjutningen. MAT ÄR GOTT.



.
Morfarn som alltid har "myror i brallan" kunde INTE diska då det var slut på varmvatten och pannan inte var tänd passade på att roade sig med Snyggingen efter maten. Leken var... "lägga godis på rad och vovven fick vänta tills raden var klar för att sedan äta och efter det lägga sig". JÄTTEKUL tyckte både Morfarn och Snyggingen som höll till på gräsmattan ett bra tag.
Väl hemma, försvann A till kompisar, T duschade Snyggingen och jag planterade blommor vi fått av Mormorn.
.
Nu ska jag gå och ta över zappen och botanisera bland kanalutbudet på tv.
.
Må gott Go´vänner... Lavendeldoftande vovve är GOTT.
..

3 kommentarer:

  1. I've been surfing on-line greater than three hours today,
    but I by no means discovered anny fascinating article like yours.
    It's beautiful value sufficient for me. Personally, if
    all wweb owners and bloggers made just right content as you
    probably did, the net will likely be a lot more useful than ever before.


    Stop by myy page: venapro hemorrhoids treatment reviews

    SvaraRadera
  2. I am just practicing some basic on-site SEO, Was a little shocked by how it was so technical-luckily I had a few useful sites with instructions
    Bookmarked your blog, I have to keep up with regular posts

    SvaraRadera
  3. Nice post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
    Extremely useful info specially the last part :)
    I care for such information much. I was looking for
    this particular info for a very long time. Thank you and good luck.



    My webpage ... tungsten carbide rings

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...