torsdag 21 maj 2009

En dag i ensamhet

.



Här sitter jag, ENSAM och övergiven. T och A har förlupit hemmet och skyller på "hjälpa brorsan med nya huset" och "InnebandyCup i Falun" JAHA!!! Nu är det riktigt synd om mig som har en hel dag i ensamhet och kan göra vad jag vill. Det värsta är att jag inte har någon bil som kan ta mig någonstans. Snyggingen går juh liksom inte in i Dolly och jag kan väl inte lämna snyggingen hemma.
Detta innebär att jag inte har annat att göra än att... *LER skitgulligt*

1. Läsa en god bok

2. Ta en lång promenad med vovven

3. Sy nya kuddfodral

4. Baka

5. Njuta av dagen

6. Vila

Det låter som en JÄTTEENSAM och TRÅKIG dag *Suckar ljuvt*





Igår målade jag andra vändan på altanens golv och det ska torka 24 h innan det går att måla igen. Detta till Åke och Tanternas förtret. Just nu sitter de och verkligen STIRRAR längtansfullt ut mot altanen som badar i sol. Det solvarma rummet med glasvägg från golv till tak är juh deras plats när vi är hemma. Där ligger de alla tre och har sitt eget "lilla spa" och kan kika ut på naturen utanför. Igår när jag stod med rumpan i vädret och strök lasyren på golvet, kom den lilla kotten som bor i vår trädgård promenerandes över gräsmattan. Kan inte låta bli att le när en sådan där liten piggig, vass kotte kommer "rultandes" och Tanterna ser ut som två kattugglor när de sitter och spanar från fönstret.

Medan jag målade var T ute med Snyggingen på en lång promenad. Snyggingen hade klövjeväskan på och fick bära sitt eget vatten. Något T tyckte var toppen då de gick långt och det var varmt och de behövde dricka. På vägen hem stannade de och delade på en mjukglass och då menar jag verkligen DELA. När försäljaren räcker över glassen till T kan vovven sitta PERFEKT och titta djupt i ögonen. Han säger inte ett ljud och skulle man börja gå samtidigt som man håller glassen i handen, DÅ GÅR VOVVEN PERFEKT intill glasshållaren och tittar djupt i ögonen. Han tittar INTE på glassen utan i ögonen. Kanske skulle börja träna "fot" med glass. *Flinar*



Nu ska jag ta och återvända till ENSAMHETEN... *Skrattar*



Må gott go´vänner... En god bok är GOTT.




2 kommentarer:

  1. Hej!!!! Nu har jag hittat er igen! Men inte ska du väl sitta ensam sådär! Nu får vi ordna till en spår dag och sen grill på kvällen tycker jag! och sitter du ensam mer så slå en pling så tar jag min gula bil oc packar in bönan och kommer på stört;O))
    Kramar i lass till er alla!!!

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* JISSES, kul att just Du hittade hit... Packa gärna in Bönan i bilen och gör mig sällskap i min ensamhet.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...