måndag 18 maj 2009

Eget buffébord, Fynddörrar och Liljekonvaljer

.

Måndag IGEN... Helgen bara svuchade förbi och vi fattar inte vad som hände. Jobbet är som vanligt STRESSIGT och MASSOR att göra. Men det är rätt OK att ha det så. Dagarna går liksom lite fortare då och det känns som om jag inte hinner mer än komma till jobbet förrän det är dags att gå hem. *LER*













Snyggingen har varit lite klen med att äta i flera dagar och vi har försökt att lura honom med konkurrens i att någon av Tanterna fått "stressa" vid hans matskål. DET har INTE hjälpt, men igår kom den där underbara Doris förbi och hon är snabb med att inventera Snyggingens matskål. Det är jobbigt för vovven och MÅSTE då äta upp. *LER* Vi har fått äran att "vovvesitta" åt Doris för hennes husse och matte ska på bröllop OCH DÅ ska hon få "matstressa" Åke. Det ska bli toppen.

Just nu äter Snyggingen lite mer om jag rör ner tonfisk i vatten i hans torrfoder. Å DET GÖR JAG. Vi har fått så mycket goda råd om att... "Blanda inte i nåååååååååååågot i hans torrfoder, för då skämmer Ni bort honom", eller "tag bort skålen när han inte äter och låt honom få mat på bestämda tider", eller "SVÄLT HONOM, ska Du få se att han äter när Du ställer fram maten". PYTT... har provat allt detta och hade då ett "rangel" till vovve. Nu har jag alltid mat framme till vovven och han får äta när han vill och hur mycket han vill. För det mesta (men inte alla dagar) slinker det ner DET SOM REKOMMENDERAS för en sådan här vovve och han har en egen buffé. *LER* Hönsmamma som jag är önskar jag att han ska äta liiiiiiiiiiiiiite mer. *puffar på lockarna*


Igår var vi till den där morfarn och mormorn och fikade på en nygjord rabarberpaj och "marsipansås". *Skrattar* Det var himla jättegott och vi njöt av varje tugga. Tack snälla.
Morfarn hade även fyndat pardörrar åt oss OCH prutat som bara den. Fick dem för mindre än halva priset och vi är inte missnöjda. Nu ska en snickare fixa dörrkarm och montera dessa mellan matsal och storarum. När det är gjort ska jag ta och slipa bort all färg och måla om dem. Funderar på att vara lite modig *Blåser upp mig lite* och måla dem i två olika nyanser vitt. *ASG* Det du Kicki nu bräcker jag Dig allt.

I helgen har vi även börjat anlägga en grästerass. Det låter svulstigt men det är det INTE. Vi fick lite eller rättare sagt MYCKET jord över när vi grävde ur rabatten och lite slipers när vi tog bort ett land. Detta har vi återanvänt för att fixa till en slänt och ett fult "hål" där lekstugan (som vi sålde) har stått. Det blir himla bra om jag får säga det själv... OCH DET GÖR JAG. *nöjd*





Lördagens skörd av nyplockade blommor. Doftar helt ljuvligt i köket... MEN NÄSAN RINNER OCH DET KILLAR I HALSEN... så vid minsta tecken på att de håller på att krokna... DÅ ÅKER DE UT. Men jag kan inte låta bli, för finns det något vackrare?



Må som GODIS go´vänner... GODIS är GOTT.










2 kommentarer:

  1. Haha Du är allt rolig du;o) Hundmat/hundar/dörrar - men man gör som man själv vill...blir bäst då haha
    Nu börjar du få till det ser jag på bloggen - "duttiga" Du;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. *Fnissar* Japp... känner mig rätt bra. *puffar lite på lockarna och snurrar ett varv på stolen* Men jag ska få till det lite mer och då ringer jag Dig.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...