torsdag 28 maj 2009

Regndroppar som pärlar och full av kärlek

.
.
Vi lever i ett renoveringsprojekt. Just nu är vi inte klara i något rum eller i trädgården. Men det är kul. Det känns i och för sig som om vi inte kommer någon vart heller, men det är alltid något på gång. Jag vet inte hur många golv eller taklister jag målat, eller hur många gånger jag laserat golvet på altanen. Men en sak vet jag... jag oljade in utomhustrallen i veckan och JISSES vad bra det blev.


.
Vattnet formligen pärlar sig när det regnar på trallen. Det är en härlig känsla av tillfredsställelse att veta att DET golvet är KLART. *NÖJD* Nu är det bara resten kvar. *himlar med ögonen*
.
.

Snyggingen har sedan flytten fått för sig att han ska vara mitt i ALLT, och det är han. Han är nyfiken, sällskapssjuk, busig, full av kärlek och FRAMFÖR ALLT... jättevillig att vara med och hjälpa till. *LER* Sonen tycker det kan vara liiiiiiiiiiiiite jobbigt att Snyggingen ska inventera träningsväskor, skolböcker och garderober. I dessa inventeringar handlar det inte om att på något vis hjälpa till med något utan här är det ren nyfikenhet som styr alla vovvens handlingar. *Skrattar* Det värsta är att efter en sådan totalinventering blir det rätt stökigt. Något som INTE gillas av familjen.
.
.

Att vara nära husse är himla trevligt. Här händer det alltid något och husse har väldans mycket tålamod och framför allt tid till...
.

.
...KÄRLEK...

.
Ska dock tillägga att det är EN förklaring till att jobbet ibland stannar upp och inte kommer så långt som det var tänkt denna dag. *Skrattar*
. .Idag när jag kom hem från jobbet BADADE JAG I DJURDOFTER... Åke blev lyrisk och drog in alla lukterna och njöt i fulla drag. Han visste inte hur han skulle hantera dessa ljuvliga, konstiga, starka och fräna dofter, utan gick runt mig flera varv och bara njöt. *LER* Sonen däremot klargjorde högt och tydligt att... "mamma, Du stinker ladugård", och det gjorde jag.

Idag har vi besökt ett Kvinnersta Naturbruksgymnasium, och det har varit fantastiskt roligt och lärorikt. TACK för en toppendag, välorganiserad, trevlig, spännande och god.

.

.

Ska villigt erkänna att jag gillar kossor och tjurar. Kan man låta bli att le när man ser en yster kossa, en STOR tjur eller en helt ljuvlig liten kalv.
.

Hittade Lennart "uppflugen" på en gren. Gillade honom också. Han gjorde inte så mycket ej heller förde han något liv. Han införde ett visst mått av lugn med att bara finnas.
.
Må gott go´vänner... Regndroppar som pärlar är gott.
.
.

6 kommentarer:

  1. Tjing på dig...ute på "landet" är du å far oxå...hej å hå;o)
    Tyckte om bilden på T & Snyggingen bild nr 4 - mysstund!

    Kossan...tja va ska man säga?
    Å Lennart...tja då håller jag mer på Snyggingen;)
    Skönt att du är på hemmaplan igen, så vi vet var vi har dig haha

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Fattar inte vad det är för fel på TJUREN... *pekar på ickeko*
    Kul att Du tycker det är bra att jag är hemma. *Snurrar ett varv på stolen*

    *Kramar om`na*

    SvaraRadera
  3. Kul att se att ni har det bra med djuren.
    Vi flyttar i morgon fredag så det dröjer en vecka tiils vi"ses" igen
    Kram från A&C

    SvaraRadera
  4. Hejsan A&C. Kul att flyttlasset går. Hoppas allt går bra.

    Många kramar

    SvaraRadera
  5. vilka ÄKTA dobbis fasoner det här med "att vara me överallt". Med tass,nos, skalle,ögon-ja allt!! Å lyssnar ingen så gör man som Åke på bilderna med husse=) Mysigt ni verkar bo!kram från Jonna

    SvaraRadera
  6. Hejsan Hjärtat.
    Tack snälla för de vänliga orden...
    Hoppas allt är bra med Dig och familjen. Kul att Du hittade hit.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...