tisdag 12 maj 2009

Här fortsätter jag mitt bloggande



Hejsan och VÄLKOMMEN till mitt hörn i cybervärlden.

Har snurrat runt och kikat på MASSOR av bloggar för att se var jag ska sätta mitt avtryck bland "ettor och nollor" och landade här. *pekar* Har under en tid känt att den bloggen jag hade var "trång" och tillät mig inte jobba med layouten som jag ville. Men för Er som vill följa Åkes liv hos oss sedan han var valping är det bara att rusa över till http://www.akeochhansvarld.doggyblogg.se/ och kika. Här fortsätter jag dock mitt bloggande... *sätter mig ner och boar in mig* och Ni kommer få följa oss i träning, fritid, bus, renovering, ledighet och njutning.






Åke är vår Dobermannkille på nästan 21 månader. Han kallas även "SnyggÅke, Snyggingen eller Monstret", allt beroende på vilken humör hans matte är på eller vad vi håller på med. Monstret är benämningen på honom när det BUSREGNAR och han behöver göra toalett.
Snyggingen är just nu inne i en period där han tror att HELA världen snurrar runt honom, MEN om jag tänker efter, TROR inte alla killar det.




Karin är vår SilverPerser. Hon är sex år och kom till oss för två år sedan och är en ljuvlig liten blyg Tant som njuter av rökt kalkon och en varm plats i solen, gärna på symaskinen. Vi trodde aldrig att någon skulle kunna ta gammelkatten Gärdas plats när hon gick bort, och det har ingen gjort heller. Men Karin smög in i våra liv och har en egen varm plats i hjärtetrakten.






Simone är Tant nummer två. Hon är en kritvit Norsk skogkatt som kom in i vår familj med buller och bång och tre kissebäbisar i magen. Det var inte meningen att hon skulle stanna, utan bara vara lite till låns. Så blev det inte och nu är hon vår KELGRIS. Var vi än sitter, står, går eller ligger är Simone på, bredvid eller runt. Det är Tant nummer två i ett nötskal.
 
Nu ska jag ta och förbereda inför morgondagen.
Må som GODIS go´vänner. GODIS är GOTT.

6 kommentarer:

  1. VÄLKOMNA!
    Det ser riktigt trevligt ut - ska bli kul att följa Er även här;o)

    Kram å må gott...hörs!

    SvaraRadera
  2. Tjosan Alwa... Du är så himla välkommen... *Dukar fram kaffe och mandelkubb*

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Jessica lausten-Thomsen14 maj 2009 kl. 16:02

    Hej!
    Då byter vi ställe för att kolla in kompis Åke...
    Puss Doris

    SvaraRadera
  4. Tjoho Doris

    Kul att Du hänger med hit.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  5. Vi är med.
    Tack för senast.
    Mvh A och C.

    SvaraRadera
  6. *Skrattar* KUL att Ni är med. Hoppas allt är bra med Er.

    *KRAMAR om`dem*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...