söndag 9 augusti 2009

Askersunds Nationella hundutställning -09 och "Tysk vattenhund"

.
Ännu en dag närmare semesterslutet och jag bör nog lägga mig tidigt i kväll då jobbet drar igång med KURS i två dagar.
.
Igår var jag i Askersund på hundutställning (Askersunds Nationella 8 augusti). Snyggingen fick inte bli med utan han var hemma med T och "trynade" i biabädden. *Skrattar* Ja, vovven vilade i värmen medan T städade. (A var med sin pappa och badade)
Själv var jag utnämnd att vara "korvbulle" åt A;s BrunaBöna och jag formligen STANK korv och A sade flera gånger att "det luktar mat här". *Flinar* Det kan jag säga varför... *snurrar ett korvvarv och låter doften sprida sig i rummet*
.
Nu måste jag ta tillfället i akt och GRATTULERA uppfödare A med hennes BrunaBöna som fick CK och blev 2 BTKL och familjen Berg med pappa Valdo som blev BIR och boxern Szabo som även han placerade sig kanonfint... *JÄTTESTOLT*

JÄTTEGRATTIS
..


"Pappa Valdo"





"A och den BrunaBönan" .


.
.
Fam Bergs lilla Doris


.
.
Efter Askersund tog T, Snyggingen och jag ett dygn i Paradiset... Det gäller att "suga på karamellen och ta tillvara på värmen, solen och njuta in i det sista innan vardagen drar igång med stora SMÄLLEN.
 
 
.
g
.
"Tysk vattenhund" tror jag visst att Snyggingen är... *Skrattar*
f
..
.

.


.

.


.
Undrar vad det är som är så attans spännande???
.
.
.
.
Å länge stod de så här...
.
.
.Nästa sommar ska jag ta mig an det här fönstret... Mycket jobb... med det ska bli kul.
.Gäststugans fönster ska strykas invändigt en gång till med linoljefärg innan hösten och till våren tar jag utvändigt. Himlars vad bra det blir... *Skryter som katten* Fattar dock inte varför ALLA flugor i närheten MÅSTE landa i den våta färgen. Jag får "slå av dem jäms med knäskålarna" för att kunna måla nästa gång. *suckar*
j
.

.

.

.
Nu ska jag ta och fixa lite middag till familjen... A har kommit hem från sin pappa och T är och handlar.
.
Må gott go´vänner... i morgon drar vardagen igång igen och då ska vi fortsätta att MÅ GOTT.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...