onsdag 12 augusti 2009

Sonen söker jobb och Jorden runt på ett kick

.
Nu har vardagen kommit hem till oss med buller och stånk och T och jag har börjat jobba efter en skön ledighet.
A är just nu "mellan två jobb" och är det så att en arbetsgivare letar efter en duktig, plikttrogen, arbetsvillig, snygg, trevlig, stark, smart, B-körkortsinnehavare, truckkortsinnehavare och rolig ung kille, så är det bara att meddela mig för jag har en sådan "nyss tagit studenten son" här hemma som VILL JOBBA.
Han har dock en plan B. Om han inte före 27/9 får ett jobb ska han plugga Kriminalpsykologi A på universitetet. Inskrivingen är den 27/9, så skynda på annars är det för sent. *Tipsar vilt*
På ett vis är det TOPPEN att ha sonen hemma. Gräsmattan är nyklippt, ogräset bortrensat, vovven nyrastad, maten på spisen när vi kommer hem, golvet dammsuget och torkat. JAG GILLAR DET. *LER med hela mig*
.
I år har vi varit lediga på hemmaplan och inte åkt längre än till Ransäter eller till T;s hemtrakter. Men på något vis känns det ändå som om vi ibland varit utomlands. Det har KRYLLAT av turister i Örebro och häromdagen när jag var till en matvarubutik modell lite större, hade jag nästan "jorden runt på ett litet kick". Vid ingången och dvdfilmerna hamna jag i vårt grannland Norge för att gå vidare till husgeråden och Holland. När jag kom till frukt och grönt befann jag mig helt plötsligt i ett arabtalande land och bland mejerierna i Scottland. Jag rullade vidare min åtvänsterdragande vagn och bland påläggen hamnade jag mitt i ett glatt gäng spanjorer som undrade mycket över "Lönnebergaskinka". När jag kom till flingorna stod det ett STORT gäng flickor i 10-12 års åldern och jag begrep inte ett ord. Något land österut skulle jag tippa på och bland kryddorna MÅSTE det varit Japaner. *nästan övertygad* Det är nog första gången jag ser så många asiater med kamra på magen botanisera bland krydhyllorna som jag gjorde då. Trodde att det skulle vara klart nu med möten av olika världsmedborgare men när jag kom till kassorna befann jag mig plötsligt bland färgglada kläder och "turbanhuvudbonader".
Japp... Inte behöver vi åka långt för att känna en fläkt av utlandet. Vi åker till köpcentrat några kilometer härifrån, går runt ett tag, åker hem tänder grillen och tillagar maten i trädgården, dricker lite surt vin eller någon konstig ölsort, fixar lite tzatziki och NJUTER. *LER*
.

.

.

.

.

.


.
.

.

.

.

.

.
Nu är det dags att ta lite te, smörgås och tv-tablå... Vardagen fortsätter i morgon och det gäller att vara förberedd.
Imorgon fyller morfadern år och sonen har match. "Det är mycket nu"... *Skrattar*
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...