tisdag 4 augusti 2009

"Med rumpan mot värmen och nosen mot världen"

.
De sista skälvande ledighetsdagarna innan jobbet börjar på måndag, fyller vi med MASSOR av renovering, god mat och PARADISET.
Jag höll tummarna för att värmen skulle komma tillbaka och det har den gjort och JAG KLAGAR INTE. *LER med hela kroppen* Vi har fått hem sonen som hunnit försvinna på nya äventyr för att komma hem på söndag. Gäller att passa på innan vardagen tar över vårt liv igen.
.

. ..


.
Har tidigare i veckan sytt kuddar... IGEN... *himlar med ögonen* och börjat måla på en gammal spegelram från blå till vit. Än så länge är den bara grundad och när den är klar kommer den ev. få pryda hallen.
.

.

.
Kuddarna blev i Italienskt natursiden... Blev jag nöjd eller BLEV JAG NÖJD... *Skitnöjd*
.
.
. .

. .

.

Vi har även hunnit med att sova i Paradiset. Det var ett dygn utan tv, dator och stress. På kvällen spelade vi kort och jag ger mig katten på att A och T fuskade, för jag förlorade STORT. *LER*
,


,
,

,

.

.

.
Fönstret i gäststugan har fått sin första tunna "strykning" med linoljefärg. Nu måste det bara torka i si- så- där en vecka innan jag kan stryka gång nr två.
.

.
Njutning på HÖG nivå... Utan koppel och med en toppentrappa att vila hakan på. Med rumpan mot värmen och nosen mot världen, kan det bli bättre?
.
Snyggingen har kommit in i en fas att han ÄTER MASSOR. "Typiskt tonårskillar" säger T. Just nu verkar det inte finnas någon botten i vovven och det är jag himla glad över, då han är lite tunner.
.

.
Mina fina badpojkar...
.

.

.

,

,
Att stå så här i vattnet och "fnula" är något Snyggingen inte kan få nog av... Undrar vad han tänker på?
.

.

Nu go´vänner ska jag hälla upp en stor mugg te, ta en liten chokladpralin och se vad som finns på tv.

.

Må som CHOKLAD... JÄTTEGOTT

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...