fredag 21 augusti 2009

Målartvätt och Plommon

.
Nu undrar jag... VART tog den här veckan vägen. SVUSCH... och nu är det fredag.
Vi har haft en elektriker här som kikat på vad T ska fixa med (får fixa med) och vad han ska göra innan elektrikern kommer tillbaka nästa gång.
.
Våra "fyndstolar" har befriats från alla dynor (som STANK gammal lada). När det var gjort tvättade T och A dem med målartvätt. Vi har ännu inte hunnit till butiken, inte långt härifrån, som säljer gammaldags lim och färg, för att se vad vi ska använda. Som jag sa... i våra liv säger det SVUSCH mellan måndag och fredag och vi hinner inte hälften av det vi tänkt. *pustar*
.

.
Igår plockade jag av ALLA tomaterna från plantorna. Enligt vad som stod på den lilla lappen som följde med plantan skulle de bli ca 50 cm höga... Nu var de över 160 cm och DIGNADE av körsbärstomater. Upptäckte dock att kylan höll på att förstöra skörden och bestämde mig raskt för att rensa plantorna och lägga de gröna omogna tomaterna i skålar i köksfönstrets söderläge. Tror inte att alla kommer mogna men merparten blir nog röda och fina.
.

.

.

.

.

.
Ibland ska man ha tur... Jag ÄLSKAR plommon och har inget plommonträd och igår kväll ringde telefonen och vår "gamla garagetant" Ragnhild ringde och sa att jag får komma och plocka plommon i hennes trädgård. Hon hade så mycket att hon inte kunde göra av med alla, och idag efter jobbet styrde jag den silvergrå tyska lilla bilen till vår "förra gata". När jag åkte hem hade jag en FULL påse med sötaste söta plommon man kan tänka sig. Gissa vad jag ska äta framför tv;n ikväll... PLOMMON. *LER med hela kroppen*
.

.

.

.

.
Nu gott folk... ska jag visa mig lite aktiv vad gäller "kutterspån". T håller på att "riva" för att bygga upp... och här sitter jag till ingen nytta. *Flinar*
.
Må som GODIS... PLOMMON är gott
.

6 kommentarer:

  1. Åh vad gott med plommon! Vi har också ett stort träd med Victoriaplommon i vår trädgård och jag vet heller inte vad jag ska göra av allt! Försöker så gott jag kan.

    Och stolarna är ju helt underbara men det visste du ju redan!

    Ja, utställningskoppel är ett relativt kort koppel som är tunt och fint så att det knappt "syns" när man visar sin hund på utsällningarna. Ställer du ut eller? Har du inget sådant då? Det finns i olika färger och kostar inte mycket, runt en hundring kanske. Kolla detta tex:
    http://www.haromi.se/dbbutik/butik/db.pl?id=1686&template_file=db_showprod.php

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hejsan *LER*

    Tack för länken... ska länka över och kika. Jorå... vi ställer ut Snyggingen men har inte något bra koppel. Det är för långt och för brett. Kan dock inte ha någon för tunnt då det är en STOR och STARK Snygging vi har. *Skrattar*

    VICTORIAPLOMMONTRÄD... har vi pratat om att plantera. Måste bli färdig med baksidan först, innan vi sätter ner några träd. Det är juh inte så lätt att flytta OM det skulle hamna "fel".

    Må gott.

    *KRAM*

    Britt

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni ska ha en sådan Smegspis de är verkligen jättefina och mina vänner är jättenöjda.

    Vad gäller halsbandet så är det tunt men väldigt starkt och man sätter på det precis innan man ska in i ringen bara, då ska de ändå gå "fot" och det sitter precis bara runt huvudet nästan upp vid öronen för att man ska kunna "hålla upp" huvudet snyggt. Det är ställbart så det passar alla olika sorters hundar. Lycka till!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. *LER* Japp... vi koller priser på nätet just nu... Vi tror vi har hittat en med fri leverans. DET gillar jag...

    Vad gäller utställningskoppel har vi beställt ett från en tjej som syr efter önskemål. Jag tror det blir kanonbra.

    Må gott

    *KRAMAR om´na*

    Britt

    SvaraRadera
  5. Tjoho!!

    Mysigt att titta in på bloggen så här på kvällskvisten! Hoppas ni har det bra och att du njuter av dina plommon ;O)))

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Hejsan... Du är välkommen att sitta här och mysa på bloggen. *LER* Å vad gäller plommonen så blev det så mycket att vi har en STOR skål här på jobbet också.

    Må gott

    *KRAM*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...