fredag 14 augusti 2009

Två födelsedagar och uppdrag stolsrenovering har börjat

.
Nu har vardagen med jobb och allt vad det innebär tagit över våra liv IGEN och vardagslunken riskerar att snart ta över. Är fortfarande lite för trött på mornarna för att känna att det är OK att gå och jobba, men "det går snart över" sa T till mig i morse (på tok för tidigt) när jag som en zombie äntrade köket.
.

.

.
Igår var vi till morfarn och mormorn och GRATTULERADE faderskapet som fyllde MASSOR av år. *Skrattar och sjunger, "ja må han leva"* Vi åt massor av gott och ännu mera gott och morfarn är nu ett år äldre. Tack för en toppenmiddag.
.
GRATTIS
.
.
Idag har vi haft ännu en grattulant. *LER* Snyggingen firar just IDAG två år. JISSES vad fort det gått och vad stor han blivit. Han vägde 11 kg när han kom till oss 10 veckor gammal och idag väger han 44 kg. *pustar* DET vill jag kalla fysisk utveckling på kort tid.
.
Självklart ska det vara tårta när man fyller och denna bestod av köttragu ála kattmat, grillkorv och rökt skinka. DET var mumsig för en fyrbenting. OM någon (mot all förmodan) vill ha receptet lägger jag gärna ut det. *Skrattar och tipsar vilt*
.
GRATTIS
.
.

.

.

.
.
.Efter "tårtfrosseriet" har vi gått och "pillat" lite på Leksandsstolarna (de 14 fynden) och rivit av några av stolarna den "fina" grå galonen som någon med "YTTERST god smak" (skitironisk) satt dit för att piffa till det. Hittade, vad vi tror är originaltyget och som är JÄTTEskitigt och på vissa av stolarna trasigt. Vi har ännu inte beslutat oss för vad vi ska ha för tyg, men det lutar åt grovt oblekt linne. Är det någon som har tips angående tygval är jag öppen för förslag.
.

.

.
Slitet och skavt...
.
.
... och många av stolarna måste limmas i fogarna.
.
Nu gott folk ska jag hänga tvätt, ta en promenad med FödelsedagsSnyggingen och sedan ska jag hjälpa T att ta bort galon från stolsitsarna. Nu har vi endast åtta kvar. *LER*
.
Må gott... DET gör jag.
.

4 kommentarer:

  1. Tjing i Lingonskogen!

    Kan förstå att det vattnades i munnen på Mr Åke - såg ju riktigt fint ut det där m korven å skinkan;o)

    Hoppas ni haft en skön helg - de har jag med en massa tillbehörsgrejor!
    Kram å vi höres i luren!

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Jag kan sända över receptet om Du vill.

    Helgen har varit MYCKET - ATT - GÖRA - HELG. Målat i Paradiset och rivit innertak i köket i huset hemma.

    Hörs...

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Ahh vilka härliga födelsedagar!! Och så smarrigt med korvtårta :)))

    Ja du... det där köpstoppet... faktum är att jag köpt lampan innan det där köpstoppet. Eller rättare sagt, jag han köpa en hel del. Det är ju också därför jag började rannsaka mig själv. Inte handla mera! Det kommer jag ju såklart att göra... men jag ska tänka mig för ordentligt innan. Men du kommer få se fler "nya" saker som är köpta innan "tänkaeftertiden" :)

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Jenny
    Lilla huset på prärien

    SvaraRadera
  4. *LER* Dessa saker ser jag fram emot att se.

    Å detsamma önskar jag Dig... En fortsatt skön vecka.

    *KRAM*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...