söndag 10 januari 2010

Fortfarande förkyld - jobbar på miljonen - fotogenkamin

.
Verkligheten har slagit mig som en hammare i huvudet... Jullovet är slut och i torsdags var det dags att äntra jobbgolvet. Å jag som varit FÖRKYLD med STORT näsdukeberg sedan julafton kl. 21.00 och är FORTFARANDE SKITFÖRKYLD med blåsor både i munnen och ögonen. *Fräser jättediskret och kväver en nysning*
.
T har med jämna och ojämna mellanrum försökt att muntra upp mig och häromdagen, kom han hem med en trisslott... VI VANN hela 25:- x 2. Det blir med andra ord två nya lotter. Snacka om att vi jobbar på att vinna miljonen. Då ska det läggas nytt tak på Paradiset. *planerar på hur jag ska spendera miljonen*
.

.
Inte nog med att jag är SKITFÖRKYLD, det är SKITKALLT också. Idag mätte det hela -22 grader utanför arbetsrummets fönster och DET är för kallt för att jag ska klara av att gå ut även om jag har"termosbyxor".
.
Igår tog vi in (från garaget) fotogenkaminen som vi tog med hem från Paradiset när vi stängde det för vintern. Bättre att det står hemma än där, under det kalla halvåret. Det är OKUL om det skulle bli strömavbrott då vi inte har någon annan värmekälla än vanliga element. Just nu vore det inga fel med en liten vedkamin i något av rummen.
Nu har vi även "proveldat" den lilla fotogenkaminen för att se hur varmt vi kan få på bottenvåningen. DÖM OM MIN FÖRVÅNING... det blev en jättebehaglig värme som höll sig länge. Vi fick dock mota bort TantSimone flera gånger då hon helst skulle lagt sig PÅ kaminen. Inte bra i brandrisksynpunkt. Pälssvedd katt luktar INTE gott. *rynkar på näsan*
.

.

.

.

.
Nu gott folk ska jag ta itu med stryktvätten... Det är inte kul... men ställer jag mig framför tv,n kan jag ändå uthärda.
.
Må gott... Tom strykkorg är JÄTTEGOTT.
.

7 kommentarer:

  1. Grattis till storvinsten! Nu håller vi tummarna för att nästa är liite större ;)

    Ha en bra dag!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Jaa du plötsligt händer det ju!!
    Skrattar gott åt Simone här!Katterna här är också riktiga fryslortar :)
    Förkylning är så jobbigt..Det låter i huvudet som man sitter i en burk..
    Hoppas du kryar på dig!
    Ha en bra vecka!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan tjejer och TACK... *Ler och snörvlar* Vi jobbar på STORVINST... vore himla bra. Det skulle räcka med sisådär en 12 miljoner. *JÄTTENÖJD över det lilla*

    *KRAMAR om dem på håll*

    SvaraRadera
  4. Hejsan gumman.

    Tusen Tack för din omtanke, jag lovar jag skall försöka varva ner även på jobbet men man vill ju alltid att allt skall funka, men går det inte så går det inte eller hur.

    Hoppas du snart blir fri från dina envetna baskilusker!

    *kramar om*

    SvaraRadera
  5. Hejsan och varsågod...
    Vad gäller mina "baskilusker" håller det i sig. JÄLARS vad förkyld jag är...*Snörvlar*

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  6. Men fy låter som en riktig dunder förkylning... Hoppas att du känner dig bättre nu... Grattis till din vinst... spännande... det är ju klart att det ska bli ett par nya lotter... hoppas att ni vann någonting...

    Önskar dig en underbar helg...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  7. Hejsan Elin och tack... *LER*

    Japp... en riktig dunderförkylning är det och den SITTER I ÄN. *Snörvlar* Det blev klarat två nya lotter men dock inte någon vinst på dem.

    *Må gott och kramar om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...