lördag 2 januari 2010

Mattan tillbaka och biokväll

.
God Fortsättning på det Nya Året. *Blåser en fanfar*
Jag startar det nya året med en ihärdig förkylning som nu KLIAR i ögonen och mun. Inte kul alls när det inte ger sig. Normalt brukar en förkylning ge sig på några dagar men nu har jag haft den i över en vecka och det blir inte bättre. Å jag som skulle hälsa på U & M för att gulla med LarsEgon. *suckar uppgivet* Men jag får fortsätta vara en STOR beundrare på avstånd, 4,5 mil sådär... *håller upp armarna och måttar*
-
Just nu håller jag på att sy hissgardiner till köket. HUR TRÅKIGT är det på en skala... Tur att tyget är rutigt så jag slipper mäta så in i vassen. *pustar och håller upp tyget och visar* Satte mig här en stund för att slippa sy. *FLINAR*
-
På nyårsaftonen hade vi grannarna här på lite smått att fika. Det var jättetrevligt, men när de gick (De har juh småbarn) var vi så mätta att det blev inte någon nyårssupé. *ler* Det är tuffat att fika i 3,5 h. Det blev en lång promenad i vintervädret för att sedan gosa ner i soffan och njuta av choklad och grevinnan och betjänten. *LER*
.

.
TantSimone har gosat/kelat/hånglat HELA helgen och idag hittade hon J, sittandes på golvet med läxor. JÄTTEBRA tyckte tanten och klev upp på axeln för en hedersstund.
-

.
Snyggingen har äntligen fått tillbaka hallmattan efter köksrenoveringen. Vi tog ut den för att inte få så mycket slipdamm i den och ÄNTLIGEN ligger den på plats.
.

.

.

.

.

.
Nu ska jag ta och fortsätta sy gardiner... ska ändå snart lägga ihop "sömmeriet", T bjuder på bio ikväll och tonåringen med flickvänn ska vara vovvevakter. Vi ska gå på AVATAR.
.
Må gott... JÄTTEGOTT
-

2 kommentarer:

  1. Heisann!

    Godt nytt år!!

    Det ser ut som om "snyggingen" koser seg på matten sin:) Så fin han er!!

    Kos dere i helgen:)

    Klem Linda

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Hejsan Linda...

    Jahapp... Snyggingens matta är tillbaka i hallen och där ligger han så fort han får tillfälle.

    Må jättegott.

    *KRAM*

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...