lördag 23 januari 2010

Önskar en plogad väg till Paradiset

.
Sedan några dagar har vi den lilla BrunaBönan på besök och himlars vad enkelt det är med två vovvar. *NÖJD* Betydligt enklare med två än en. *GLAD* Tack för att vi får "låna" Bönan.
.
Idag har vi varit och promenerat med Snyggingen och Bönan vid Paradisets kant. På håll kunde vi skåda hur vårt Paradis låg i vinterdvala. ISSES vad jag längtar tills isen går upp så vi kan åka dit.
.

.
Båtarna ligger inbäddade i snön och ser ut som strandade vita valar.
.

.

.

.

.

.

.

.

.
När vi kom till "stugområdet" som vi passerar när vi ska ner till vår brygga, blev vi inbjudna till lördagens bastu med "isvakbad". DÄR går min gräns... Skulle aldrig sänka ner mig i något sådant... *ASG* T, däremot tyckte det skulle vara skönt och "uppfriskande". Dock var han tvungen att tacka nej denna lördag men återkommer gärna. Kom inte och klaga sedan om Du blir sjuk. *huttrar av bara tanken*
.
.

.

.
Såg en man gå med snöslunga på isen för att fixa en bana för att åka skridskor. Kanske skulle be honom "slunga" en väg till Paradisen. *Klurar på isväg för bilen* Vägverket är juh inte så alerta på att ploga en väg för oss så vi kan åka dit ut. *himlar med ögonen* Det är väl inte så mycket begärt. *LER skitgulligt*
.
.

.
Nu ligger Snyggingen, Bönan och T med slutna ögon och SOVER. Sonen har match om en halvtimme och är på väg till samligen. *Håller tummarna* Själv tänkte jag fixa middag. Känner hur det "knorrar" i magen.
.
Må som GODIS... mat är JÄTTEGOTT.
.

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag ni verkar ha haft, å härligt mycker snö kvar oxå *ler med hela ansiktet* Det är precis som du säger, MYCKET lättare med 2 hundar än 1, men vem orkar med en dobbisvalp till?? ;P

    Jooo, det där med hårbollar, bajsränder på golvet, tiggeri när vi skall äta reeeekor osv.. känner vi till *skrattar* Hadde ju en liten kisse i 14 år innan han gick bort för exakt 2 år sedan.

    Confetti är första katten som fått mitt hjärta att smälta sen våran bäbis somnade in, kanske för hon är så otroligt olik våran Baileys.

    Ha en härlig lördag!

    KraaaaaaaaM!

    SvaraRadera
  2. Jamen Duuuuuuuu... en liten valping vore väl något... eller gör som vi... LÅNA en vuxen. DET är kanon. Nu ligger de och SOVER högt och är både mätta och nybajade. Det är vad jag kallar livskvalitet. *LER glatt*

    Ha en fortsatt underbar lördag även Du/Ni.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut hos er! :D

    En får tacka så mycke! Ja jag gillar min lilla "tigermage" så länge inte bristningarna kliar och när det inte gör ont när jag går, denna lilla skrutt ligger gärna och trycker på mina stackars nerver på höger sidan. Nej så länge hoppas ja inte h*n vill vara kvar därinne. Hoppas att h*n vill ut nu i veckan helst får det sätta igång imorgon eftermiddag, då vi hunnit fixa med saker och ting :P

    Jo det är sant, hon slipper ju frysa om lilla rumpen i alla fall :D

    Kramisar från mig å lilla pellan ^^

    SvaraRadera
  4. Hejsan Martina å tack... *LER* Mysigt MEN KALLT. Vill ha sommar nu.

    Jag fortsätter att hålla alla tummar för att Du slipper gå över tiden.

    *KRAMAR tillbaka*

    SvaraRadera
  5. Haha visst är det snyggt! *skrattar* nu ser det som tur är inte ut så längre, allting står radat i hallen nu istället och väntar på att bli nedburna till källarn igen.

    Ja de andra tjejorna här hemma de vill INTE veta av "lilla" skrället som ska jaga dem och nosa i rumpan på dem. Fast den ena kan ge med sig lite när hon löper men då blir Ella så förvirrad när hon slänger sig framför henne att hon faktiskt får röra henne att när hon väl vänjer sig vid det då har katten redan löpt klart *fniss*.
    Kattflickorna gillar inte heller det nya lilla tillskottet Lucifer, han leker för mycket och de är ju för "gamla" att leka som han gör.

    Ja jag hoppas verkligen skrutten vill ut nu i veckan :D vi vill ju se/träffa vårat lilla liv som legat därinne så länge nu :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Himlars Martina... Har Ni "pimpat" hallen nu??? *Skrattar*

    Fredag är väl en bra dag att föda barn på... Jag tänker på kommande födelsedagar... NYSS LÖN och kan ställa till med JÄTTEKALASET.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...