fredag 12 december 2014

Ensam med Tanterna

 
 
För precis fem år sedan såg vårt kök ut som på bilden nedan... OCH vi hade bjudit in gäster för julfirande på julaftonen... närmare 16 pers... Jorå... Den julen firade vi utan gardiner och propparna gick så fort jag satte på varmluftsugen. Det fixades och jag är fortfarande jättenöjd över köket... Det finns EN sak jag skulle byta ut om vi skulle göra om det. Ploppen i diskhon. Gillar inte när den är "nersänkt" och jag måste köra ner händerna i "sunket" som ska tas upp.
 
 



I kväll är T på julfirande med jobbet och jag håller ställningarna här hemma med Tanterna. Karin ligger i fåtöljen och vilar. Det gäller att vila mycket så Tanten orkar sova i natt. Bönan ligger i sin bädd och gått loss på ett ben. Det hörs i hela huset... i-och-för-sig inte så svårt då vi bor i ett litet "plupphus" när hon kraschar och gnager på godsaken.
Själv tänker jag börja njuta av några fina chokladpraliner, ett varmt bad och MASSOR av julmusik. En film och pepparkakor får bli fortsättningen på kvällen.
 



Må gott


4 kommentarer:

  1. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - den spisen skulle vara min!
    Hoppas du har en mysig kväll!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Du är BÄST.

      Blev en ensam kväll... Tanterna sov som stockar och det var bara trist på tv.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Oooh så mysig den låter, eran fredag kväll :-)
    Ha en riktigt härlig helg...vi ska försöka att inte blåsa iväg med stormen Alexander...huh!
    Kramar från oss i ett väldigt blåsigt Skåne❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch... trevligare när T är i närheten.

      Hoppas Ni får en fin helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...