torsdag 25 december 2014

Min dag att vila

 
 
 
En av de lugnare sortens julafton firades hos oss igår och jag är så himla glad och tacksam för att kunna göra det.
Vår familj kan lika gärna ställa till med "storjul" och då menar jag STOR JUL... där familj, vänner och vänners vänner är med. Det är jättekul, men himla jobbigt... och just nu... är det inte läge för storjul. Så... lugnt, varmt glatt och mättande... var gårdagen och jag älskar det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ska dock villigt erkänna att jag är barnsligt förtjust i att få presenter... ÄLSKAR att få presenter och anser att en kvinna inte kan få för många.
 
 

 

 
Idag har det varit en ännu lugnare dag. Vi åker aldrig bort på juldagen... och vi bjuder ytterst sällan hem någon på juldagen. Min dag att vila... min dag att bara göra egosaker.
 

 
 
 
Idag åkte vi till Paradisets strand och stod på bryggan och kikade ut över isen till Paradiset. Där låg det, vårt Paradis, omringat av en isskorpa... för tunn att gå på... men så tjock att ett mindre djur kan "raska över isen". Om fyra månader åker vi över sjön för att återta Paradiset från Kung Bore.
 

 
 
 
 
 


 Nu tänker jag ta en djupdykning i chokladskålen, lägga mig i fåtöljen och se en film.
 
Må gott
 
 


4 kommentarer:

  1. Låter som två helt underbara dagar❤❤
    God fortsättning!

    Skånekram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till Er... En god fortsättning.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. En jul ska vara trivsam och det ser så ut hos er, sen kan det vara lugnt eller uppspelt, det spelar ingen roll men trivsamt ska det vara! Ja, det är så roligt med paket, för säkerhets skull ger jag alltid en julklapp till mig själv. Snygg klänning har du!
    Tiden går fort, snart är ni i Paradiset igen!
    Ha en god fortsättning på julen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ÄLSKAR paket... och jag skäms inte för att erkänna det.

      Ha även Ni en fin fortsättning på julen.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...