måndag 29 december 2014

Glädje i påse

 
 
Idag blev det shopping... reashopping och det blev många påsar med hem både för T och mig. Måste faktiskt erkänna att jag blir glad av att shoppa... "glädje i påse" kallar T det för, och ju billigare shopping jag kan komma över desto mer glädje till mig. Jojo... så är det allt. Men nu får det vara slutshoppat på ett tag...tror jag.
Jag brukar inbilla mig att "köpa mat" också är shopping... det blir lite roligare då.
 
 
 
 

 
 
Igår var vi bjudna till Maria och hennes familj och som alltid när vi träffas är det himla trevligt och roligt. Samtalsämnena är varierande... nödvändigheter och bagateller vrider vi runt och igår var det ämnen som bland annat, orakade ben OCH tår, blodgrupper och fransk honung. Jamen Ni förstår att det är viktiga saker det här. Innerligt tack för en fin - rolig - god - trevlig eftermiddag och kväll.
 
Jag fick även ynnesten få en liten femårig flicka i mitt knä, som sa att hon gillade mitt hår, mina naglar och min parfym. Henne höll jag på att kidnappa. Jättebra för bekräftelsefaktorn sådana där småflickor.
 

 
 
 
 
 


Nu ska jag packa upp min glädje och se hur mycket jag sparat.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Ja, ju fler påsar du hade med dig hem, desto mer har du sparat!
    Trevliga samtalsämnen ni hade hos Maria och ett barns bekräftelse är riktigt äkta.
    Ha det riktigt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvinnlig matematik säger T... tycker det är helt ok.

      Ha det fint Du också... på årets sista dagar... :-)

      *KRAMAR om`*

      Radera
  2. ❤❤Gott Nytt År 2015!!!❤❤

    Nyårskramar från oss i Skåneland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till Er och en god fortsättning.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...