lördag 7 februari 2015

Helgpermission...

 
 
Nu har vår lilla Böna "helgpermission"... men i morgon åker hon tillbaka till Pensionärlivet framför brasan och promenader varannan timme. Vågar inte ha en nyopererad Böna ligga ensam hemma... så... då får hon förgylla tillvaron för mina föräldrar.
 
 
 




Idag har vi varit och kikat på Paradiset... Vi stod på bryggan och drömde om våren... ljuset... och ljumma vindar. Fast det är svårt att förstå att det bara är några månader kvar... speciellt när isvaken är upphuggen och bastun på uppvärmning i stugområdet i viken.
 

 
 
 

 
 
Igår blev jag överraskad med blommor på jobbet. Vi har floristutbildningen på vår skola och denna bukett har en av våra elever bundit...och den förärades jag. Katja kom inrusande och sträckte fram härligheten och sa att "den här är Du värd" och sedan rusade hon ut igen... Kan man (läs jag) bli annat än jätteglad. Innerligt tack.
Nu står buketten på matbordet och jag blir varm i själ och hjärta varje gång jag ser den.
 

 
 


 
Så... Nu sitter jag här... mätt och ganska trött.
En film väntar på att bli sedd... orkar inte någon melodifestival.
 
Må gott
 
 


4 kommentarer:

  1. Men alltså paradiset, det är ju helt osannolikt häftigt. Tänk att ni har er egen lilla ö! Jag längtar också efter stugsäsongen, planerar som bäst utbyggnaden av solceller för att få det där drömkylskåpet :)

    Ha det gott!
    /Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att Du ska ha ett drömkylskåp... i Ert Paradis...
      Vi hade hoppats kunna gå över isen och till ön... Har en hög vi skulle behöva bränna upp... men... det får vänta till nästa vinter. Ser inte ut som om isen håller för en promenad ut.

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Oooh fina gullefjun med "hjälm" på huvudet...ja jag säger hjälm till Tino, så att han inte ska känna sig så töntig...med KRAGE... ;-) Hon ser så pigg och fin ut...LYCKA❤❤❤

    Så fina vinterbilder...ser så mysigt ut...
    WOW! Vilken vacker bukett, förstår att du blev lycklig...det hade man blivit. Blommor värmer såhär i vinterkylan...
    Ha en härlig söndag!
    Blåsiga Skånekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är inte så lycklig över kragen... men hon är inte dum... hon sträcker på halsen så mycket hon kan och visp... kommer hon åt att slicka lite...:-(

      Ha en fin fortsatt söndagkväll.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...