onsdag 18 februari 2015

Mjölkstockning - värt att fira

 

 
Vår lilla Böna mår bra och idag har vi fått provsvar från veterinären. MJÖLKSTOCKNING som blivit inkapslat började spöka och inte någon elakartad tumör... Nu är det borta och förhoppningsvis kommer det aldrig åter. Så... vi firar att det "bara" var mjölkstockning.
Bönan blir piggare för var dag och så fort vägarna inte är så hala... kan vi börja cykla med henne bredvid. Inte några racertakter utan i lugnt travtempo.
 

 
 
 
 
 
Så vi firar med semlor och mölk. Jamen va... 500 kcal i en semla... Jamensåatt... fattar... fyra semlor och dagsransonen för kaloriintag är gjort. Inte för att jag skulle orka trycka i mig fyra semlor... men då förstår Ni vilka bomber det är.
 

 
  


 


 Så en vanlig onsdag, mitt i sportlovsveckan... inte för att vi är lediga... men vi firar.

Må gott





4 kommentarer:

  1. Så skönt att det inte var något farligt md knölarna!
    En semla har jag ätit i år och tänker inte äta nån mer .....
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi pustar ut...

      Har ätit två semlor... och de håller jag på att promenera bort nu.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Vad skönt att inte var något farligt. Ambra o Savannah hälsar till mamsegullet.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsa tillbaka till döttrarna :-)

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...