lördag 12 september 2015

Luft under öronen och piren är översvämmad

 
 
Igår... efter jobbet, packade vi in mat och vovve i bilen och for till Paradiset... Jamenvavattendetärisjön... den har säkert stigit med sisådär 30 centimeter och det vill INTE säga LITE.
Vi hade vatten nästa upp till trappen på dass... jojo... gäller att inte vara för kissnödig om jag ska komma torrskodd till "hemlighuset". 
 
 
 
 
 
 
Idag fixade T den nya vindsluckan... Ser Ni att den nästan inte syns... Det är det som är meningen... att den inte ska synas.
 



Det blåste redigt mycket från öster idag... så mycket att Bönan fick luft under öronen och liknade Yoda i Star Wars...
 




Så var det de där med vattenmängden i sjön. Vi kunde konstatera att kärleksörten på piren behöver vi INTE vattna... den får så det räcker denna höst och den lilla alen som även den slagit rot på piren lever ett näckrosliv... fast alträd tycker väl om att stå nära sjöar... vi får se om den gillar att stå i sjön.
Den vänstra bilden är tagen för precis ett år sedan... och den högra idag... en vecka efter skyfallet...
 



Nu... något att äta och en film...

Må gott


2 kommentarer:

  1. Märkligt det här med vattenståndet! Här på västkusten är vattnet väldigt lågt just nu, ca 30 cm. Ikväll när jag skulle ta mitt dopp fick jag ut en bra bit för att kunna doppa mig.
    T har lyckats bra med vindsluckan.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är modig Du som badar så här års... isses vad kallt.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...