måndag 14 september 2015

När veckan innehåller två måndagar

 
 
Igår morse kl. 05.30 kommer T in i sovrummet och väcker mig... Han är fullt påklädd och säger till mig att det är dags att gå upp... Himla trött var jag och frågade varför då...
- Dags att åka till jobbet, svara han.
- Det tänker jag inte göra, muttrar jag tillbaka och han får ett ytters förvånat uttryck i sitt rätt sömniga ansikte.
- Ska Du skolka från jobbet, det kan Du väl inte göra, svarar han.
- Jag jobbar inte söndagar, mumlar jag långt ner i kudden.
 
T... hade gått upp 04.30, som han alltid gör... nöjd över att han vaknade fastän han glömt ställa klockan på ringning. Han motade trött Böna ur hennes bädd som är på golvet nedanför min sida sängen och de två lallade ner för trappen. Han är glad att han lyckas med detta utan att väcka undertecknad.
T... fixade frukost och åt... gick in och gjorde morgontoalett och plockade undan efter sig. Klädde på sig och kopplade Bönan för att ta dagens första promenad.
T... tyckte det var lite konstigt att så många som han normalt möter arla morgonstund inte visade sig denna ytters fina höstmorgon...
När han och Bönan kommer tillbaka efter vovvebetsyret, ger han henne dagens första måltid och går upp för att väcka mig... som sagt... 05.30 en söndagmorgon.
 
Jomensåattkandetgånärmanintehållerkollpådagarna...
Jag blåvägrade en tidig uppgång och T gick och lade sig igen... 08.30 åt han sin andra frukost.
 
 
 
 


Idag... ringde klockan som den skulle... och T gick upp. För honom blev det en vecka innehållande två måndagar.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Ha ha, galet! Men det måste ha känts som T fick en extra ledig dag.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Bonjour,

    Il y a des semaines ainsi !! Mais enfin, il est bon de dormir encore un peu !...
    Vos photos sont magnifiques et quel beau chien !

    Gros bisous ♡

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...