söndag 13 september 2015

Lokalsinne lika bra som en gråsten

 
 
I torsdags var "mitt arbetslag" här på middag och jag fick bland annat en jättefin bukett. Jag älskar färg, men vårt hem är i grunden ganska färglöst och vi låter textilier och tavlor vara det som "färgar till det"... och som sagt i torsdags fick jag en bukett som sprakar av "mina färger". Jag är ju en höstmänniska om vi ska utgå från färganalys...
 
Nu står buketten på matrumsbordet och förgyller vår tillvaro...och jag blir lika glad varje gång jag ser den...  Mina arbetskamrater utgick från mig... vem jag är... både i val av blommor, choklad och vin... Innerligt tack.
 
 
 
 
 
 
 


Nu... fortsätter vår söndag... Sonen och F har just åkt efter en middag med fläskstek och gräddsås... T klipper gräset och jag ska kolla på det sista i Power Pointen inför föreläsningen på tisdag... T, som vet hur illa ställt det är med mitt lokalsinne har skrivit ut en karta... Måste ändå säga att jag är himla orolig för tisdagen... inte för att föreläsa utan för att JAG HITTAR INTE I UPPSALA... Jätteläskigt när man (läs jag) har ett lokalsinne lika bra som en gråsten.

Må gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...