söndag 21 februari 2016

En tredje visning

 
 
Söndag... och livet fortsätter med allt vad en söndag innebär och lite till. Kl. 10 i förmiddags ringde MäklarYvonne och frågade om vi kunde tänka oss att ha ytterligare en visning idag. Det hade mejlat och ringt intresserade som missat visningarna. Jamen det var ju bara att klä på sig och dra igång "huspiffing" igen och då ingår INTE mig i morgonrock och fårskinnstofflor sade MäklarYvonne. Märkligt det där... Undrar om det någonsin varit en visning med husets ägare lallande i morgonrock och fårskinnstofflor i köket...kanske skulle sälja urbra ju. Frågade inte MäklarYvonne om detta utan löd henne... Piffade och fixade snabbt som attan och visning blev det.
 
 
 
 


Kanske skulle bli ett nytt jobb för mig... hjälpa MäklarYvonne med piffing av försäljningsobjekt... Det finns ju firmor som pysslar med sådant... och det kanske vore en bana för mig att glida in på, för jisses vad snabb jag var... Imponerande det där... när jag får fart.


 



Bönan och TantKarin förstod nog inte riktigt vad som hände... De kan se att vi susar runt och fixar och de blir innerligt trötta på oss... Nu ligger de båda och sover djupt och det finns inget annat än mat som skulle kunna få liten Böna att resa på sig... TantKarin struntar högaktningsfullt i både mat och kärlek just nu... hon sover.





Nu väntar en balja fruktsallad att njutas av...



Må gott


1 kommentar:

  1. Det verkar ju som ert hus är intressant i alla fall. Tror nog att det skulle se riktigt hemtrevligt ut om du lufsade omkring där i morgonrock och tofflor och kanske serverade en kopp kaffe, hi hi. Allvarligt talat hoppas jag ni snart kommer till avslut!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...