onsdag 24 februari 2016

Kärleksbomben är en soldyrkare

 
 
 
Det finns hopp... om en vår och ljusare tider... Idag såg jag årets första snödroppar och det värmde mitt hjärta. Jag kunde till och med le där jag stod i trädgården och såg de små dropparna försiktigt fast ändå uppkäftigt titta upp. Jag ser ljuset i tunneln och det är INTE något tåg.
 
 
 



Idag hade vi till och med sol som letade sig in i köket... Den lille Kärleksbomben Bill visade vilken soldyrkare han är... Det här kommer bli bra i sommar... TantKarin, Bönan och Kärleksbomben ligger på solstrimman så fort den visar sig.
Kärleksbomben flyttade sig efter solens strålar... och till slut lade jag honom på ett täcke som jag kunde dra efter solens förflyttning samtidigt som han sov i värmen. DET är livet på en liten pinne det.


 
 
 


Nu är det dags att börja med middagen.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Bonjour,

    Il est bon de voir naître les premières fleurs du printemps. Vos photos sont une belle promesse.
    Je comprends ce beau toutou qui recherche la chaleur du soleil. Sir Icarus mon dalmatien en fait tout autant dès qu'il le peut selon la météo du moment. Aujourd'hui, malheureusement la pluie est à l'honneur.
    Je vous souhaite une très agréable journée.

    Gros bisous ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.

      Även vår lilla Böna är beroende av värme. Hon börjar bli till åren, lite stel innan hon kommer igång och grå i "näbben".

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...