onsdag 3 februari 2016

Nu är jag naken inför hela världen

 
 
Nu är det verkligen igång det där med husförsäljning.
Igår var fotografen hemma hos oss och det var en märklig känsla som spred sig i maggropen... Vi ska sälja vår hus... på sant... och nu är det någon som ska visa det genom "sina ögon". Jättekonstigt... här jag har visat vår hem i små fragmentariska bilder...sällan hela rum... nu ska det visat in i minsta detalj. "Det är som att gå naken" sa jag när jag kom till jobbet. Naken och oskyddad... andra ska kritiskt bedöma vårt hem... och när jag pratade med Yvonne, mäklaren idag berättade jag detta. Hon skrattade och sa att det blir värre när annonsen på "hemnet" kommer ut i morgon för då börjar folk åka långsamt med bilarna utanför på gatan. Då konstaterade jag raskt att "då blir det slut med fuldansen iklädd endast underkläder när jag är på bottenvåningen. Jag får sätta på mig tofflor". Yvonne som är en sansad mäklare svarade att "sätt på dig solglasögon också". Bra förslag det där... man kommer undan med mycket bara man har solglasögon.
 
 
 
 
 
 
Så... just nu består våra liv av att fixa sådan som fått vänta, jobba och röja inför visningen. Jisses... Nu blev jag ännu mer naken...

 
 
 
 
 

 
 
Sonen har förklarat för oss att vi är rätt korkade som säljer och flyttar till lägenhet, fast han tar det hela med ro och har lovat flytthjälp när det är dags.
 





Sååååå... jag försöker hålla mig lugn och se oberörd ut. Det är inte lätt... när jag springer naken inför hela världen...
 



Må gott



6 kommentarer:

  1. Så mycket jobb ni har framför er men det är roligt också - och det är bra att flytta för man får rensa ut en hel del som inte behövs.
    Lycka till!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog rensar vi alltid... ojojojjjjjjjjjj...

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Men snälla nån, nu har jag varit dåligt uppdaterad ett tag märker jag. Inte visste jag att du är på väg att flytta!! Men du har ju helt klart en poäng, det är ju bättre att rikta in sin in energi på ett hus istället för två!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* jag är visst lika dåligt uppdaterad som Du... INNERLIGT grattis.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Spännande, då ska jag hålla koll imorgon på hemnet. Är verkligen nyfiken på erat hus. Har dock ej åkt förbi med bilen men kollat läget :) / Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Petra :-)

      Du är välkommen på visningen den 15/2. Hoppas Ni fortsätter gilla huset.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...