onsdag 13 april 2016

Bönan på bättringsväg och flytten gjord



Bönan är på bättringsväg och i fredags kl. 21.30 fick hon komma hem till ett kaos. Japp... Nyopererad, trött, drogad och rätt sliten anlände hon vårt lilla plupphus och kl. 08.00 på lördagmorgonen åkte Bönan, TantKarin och jag till lägenheten. Kl. 10.00 drog stora flytten igång. 
Mina föräldrar satt hos liten Böna hela dagen och det gick ingen nöd på henne. Hon låg i det lugnaste rummet, nerdrogad och sov.

Idag har hon för första gången ätit aningen lite själv, annars har vi fått tvångsmata den lilla fröken. Hon som alltid tycker att det är för lite mat i skålen och att maten ALLTID tar slut för fort.





Flytten gick bra och det var många fantastiska människor med och bar ut från huset och upp i lägenheten... Innerligt tack, jag kan inte nog tacka för all fantastisk hjälp vi fick. Fina vänner, sonen och mina föräldrar som gick upp tidigt en lördagsmorgon och som gjorde ett redigt dagsverke. Sammanlagt var vi i lördags 12 personer som såg till att detta gick i lås. TACK!





Nu lever vi kartongliv och första veckan i nya lägenheten blev aningen dämpad. Sjuk Böna och en sjuk husse. I söndagskväll mumlar han om "migrän"... som visade sig INTE vara migrän. Ont i kroppen och feber... Han ligger mest och sover i ett mörkt rum med Bönan liggande på golvet bredvid.
Själv hade jag problem i måndags med vad jag skulle sätta på mig. Hittade inte mina kläder och efter ett tags flyttande bland lådorna, hittade jag en som gav mig hopp. 
Det kunde varit så illa att jag hade varit tvungen att gå till jobbet i balklänning... men som tur var låg lite "vardagskläder" i botten av kartongen... så det löste sig. Tur ska man ha. Undrar hur jag skulle blivit mottagen på jobbet iförd balklänning. Lite svårt att göra diskreta observationer i klassrum klädd i sådan utstyrsel.




Så var det de där med skor... Just nu står flera kartonger märkta SKOR och väntar på att bli uppackade... Nu gäller det att hitta en bra plats att ha dyrgriparna förvarade. Jag menar... det är inte så lätt att hitta en bra förvaring när de som ritat huset vi nu bor i INTE har tänkt på att skor ta plats. Var är skogarderoben undrar jag... Får de inte lära sig sådana viktigheter när man utbildar sig till arkitekt. 

Har förresten köpt ett par nya "karameller". Kunde inte låta bli...  


 



Nu... har jag en kartong att packa upp och T att vårda med lite godis och tee. Jisses vad sjuk en sjuk man är.


Må gott



2 kommentarer:

  1. Så skönt att Bönan är på bättringsvägen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Bonjour chère amie,

    Il y a longtemps que je ne suis pas venue vous rendre visite... Il est vrai qu'en ce moment je ne suis pas très présente...

    Vous venez de déménager ?...
    Qu'est-il arrivé à ce brave toutou ?...
    J'espère qu'il va très rapidement se rétablir.

    Je vous souhaite une belle journée et beaucoup de courage pour le rangement de tous ces cartons.

    Gros bisous ❀

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...